odysight היא הבטחה לעולם

יהוא עופר, מנכ״ל הסטארטאפ הישראלי החדשני odysight, מספר לנו חוויות מהסלון האווירי בפריז, על ההבדלים בין חיל האוויר לעולם העסקי ועל איך מיתוג יכול להגדיר חברה מחדש.

share

מיתוג Shake Design : Odysight

היי יהוא, קודם כל, כיף להפגש ולדבר וכמובן לשמוע חוויות מהסלון האווירי שהיה לא מזמן בפריז. אבל בוא נתחיל מההתחלה. ספר לנו איך הגעת להיות מנכ״ל של הסטארטאפ החדשני odysight?
זו הפעם הראשונה שלי כמנכ״ל של סטארטאפ, ובכלל בעבודה בסטארטאפ. אני מגיע ממערכות גדולות, היתה לי קריירה של 28 שנים בחיל האוויר, פיקדתי על שתי טייסות מבצעיות ועל בסיס כנף 15, עברתי תפקידי ניהול בכיר בפורום של מח״א, וגם בניהול המצומצם והייתי נספח צבאי באיטליה. אחרי זה היתה לי קריירה באלביט במגוון תפקידי ניהול, בהם: מנהל שיווק ותוכניות באלאופ, מנהל יחידה עסקית ברזיל וסמנכ"ל פיתוח עסקי, שיווק ומכירות של חטיבת כלי הטיס. אלביט זו חברה גדולה על כל המשמעויות שלה, הייתי חלק מתוך ארגון ענק מאתגר ומשפיע אבל הרגשתי בשל למשהו שהוא שלי. לשם כיוונתי וכשהגיע אליי פרופ׳ קובי בורטמן ואמר לי שיש פה חברה טכנולוגית מעניינת ראיתי מקום שהוא הזדמנות טכנולוגית חדשה, חברה שיכולה לעשות טוב בעולם וידעתי שאני יכול להשפיע שם. 

יהוא עופר. צילום: יח״צ

מה לקחת מהשירות בחיל האוויר ואיך זה משמש אותך היום בשוק האזרחי?
בטיסה אתה מתקדם מהר קדימה ואתה חייב כל הזמן 3 פתרונות מוכנים לכל תרחיש, אסור להגיע למצב של צומת טי שזה או לכאן או לכאן. אני צריך תמיד לחשוב מראש. במקור אני טייס תובלה וזה אומר שאני יודע לעבוד בצוות וזה יתרון ענק. זה חובה, כי בלילה החשוך, בהרקולס כשאני מפקד בקולי על צוות של 20 איש אני חייב לגרום להם לסמוך עליי. בכלל, יש מעט מאוד אנשים בעולם שיכולים לעשות את הדברים הבאים: גם להבין את הצורך (המבצעי או המסחרי), גם להבין את המערכת, גם להביא ויז׳ן וגם להוציא אותו לפועל. לא רק להגיד את המילים אלא לגרום לזה לקרות בשטח ועם אנשים. אני בודק כל דבר שאני עושה, לוקח כל דבר לקצה היכולת שלו, לא מקבל עליי את המונח מגבלות ולא מפחד לקחת סיכונים. עוד מהילדות שלי בקיבוץ. 

מיתוג Shake Design : Odysight

האם הניסיון שלך במצבי קיצון, שצריך בהם עצבי ברזל משרת אותך גם באזרחי?
בטיסה, בגלל שהמטוס טס רק קדימה, הטייס חייב לקבל החלטות מהירות. ואילו באזרחות, בניהול בכיר, בניגוד לטיסה, לא תמיד החלטה מהירה היא הנכונה. מאוד חשוב לא לקבל החלטה פזיזה. יש מרכיב סיכון שרק מי שחווה כישלון בעולם הזה, מבין מה זה אומר להפסיד. רק מי שהפסיד עסקה יודע על מה אני מדבר. 

"בעולם של היום קשה מאוד לחזות קדימה עשר שנים. אבל אני כן יכול לומר של-odysight יש את הפוטנציאל הטכנולוגי, היכולות והצוות המתאים להפוך להיות חברה של יותר ממיליארד דולר."

מאיפה קור הרוח?
אני תמיד בקונטרול. יש לזה גם מגרעות, זה לא תמיד טוב לחיות ככה, אבל אני כזה. ככה למדתי. לעשות הכל בצורה מושכלת. לנקות רגש, להיות הכי קול. אני לא מגיע למקום שאני נותן לרגש להאפיל עלי. 

מה ההבדל בין חיל האוויר לעולם העסקי? 
קודם כל, בחיל האוויר אתה בסוף מנהל תקציב ולא רווח. חיל האוויר הוא מקום מובנה, עם חוקים. חיל שמחפש פתרונות ארוכי טווח, ואילו בעולם העסקי אתה זז בתנועות לא סימטריות ולא מתוכננות, אתה מטפס על קיר חלק ללא רשת ביטחון תוך כדי תקיעת זיזים בקיר החלק. בעולם העסקי אין חוקים. זה ג׳ונגל. 

איזה עצה היית נותן למי שנכנס לעולם הסטארטאפים?
שקודם כל זה מרתק לקחת משהו חדש, לבנות ולעשות אותו. עם זאת חשוב להיות זהיר ולבנות את הצוות הכי טוב וחזק שאתה יכול. אל תחשוב שאתה יודע הכל ותלמד לעומק כל דבר. מאוד חשוב גם שלא ייגמר לך הכסף. סטארטאפים מצליחים בגלל יכולות ניהול ולא בהכרח בגלל טכנולוגיה. וגם נורא חשוב שלא להתאהב ברעיון של עצמך, כי אז נלקחים שיקולים לא עסקיים. 

"odysight היא הבטחה לעולם. אנחנו מביאים משהו חדש וזה לא קורה הרבה. odysight עושה ותעשה שינוי בעולם."

מה בעיניך הופך מנהל למנהל טוב?
מנהל טוב חייב להיות פתוח, גמיש, מחובר לרגש אבל מחליט מהשכל. מנהל טוב הוא רספונסיבי, זה נורא חשוב בניהול. ב-״אליס בארץ הפלאות״ אליס שואלת את החתול, באיזו דרך ללכת? והוא עונה לה, לאן את רוצה להגיע? מנהל חייב לדעת לאן הוא רוצה להגיע, מה הוא צריך כדי להגיע לשם ובאיזו דרך. אם אתה מנהל, אל תפחד לקבל החלטות. זה מה שמנהל עושה. הוא לוקח את האחריות.

מה הופך מישהו למקצוען?
בעיניי, אדם לא יכול להיות מקצוען אם הוא לא אוהב את מה שהוא עושה, חייבים חיבור. ועומק. אדם צריך להבין לעומק, על בוריו את התחום שלו, אחרת הוא לא מקצוען. בנוסף, חייבת להיות לו יכולת להסביר. 

מה בעינייך המילה הכי טובה לתיאור odysight ולמה?
הבטחה. odysight היא הבטחה לעולם. אנחנו מביאים משהו חדש וזה לא קורה הרבה. ההבטחה שלנו מגיעה דרך ההבנה. The promise through insight. אודייסייט עושה ותעשה שינוי בעולם. במערכות מצילות חיים, בעולמות התעופה, התחבורה והרפואה. אנחנו כבר רואים את זה קורה. בעזרת הטכנולוגיה שלנו מרפאים בצורה שחוסכת כל כך הרבה. 

מיתוג Shake Design : Odysight

מה הכי חשוב לדעת, כלקוח שנכנס לתהליך של מיתוג?
קודם כל לדעת מה אתה לא. להבין מה אני עוזב, מה אני לא ולהיות פתוח למה אני כן. חשוב להקשיב ולא להיות נעול. עשינו יחד משהו מופלא ועזרתם לנו להגדיר את עצמנו מחדש. זה שם פוקוס מאוד מדוייק ששינה את החברה בצורה מהותית. אני רואה את זה מדי יום במהלך העבודה בחברה. 

ספר לנו קצת על התגובות למיתוג בחברה
זה חתיכת שינוי מה שעשינו יחד. הפכנו את החברה למשהו אחר בכל רובד. אתן לכן דוגמה ממשהו שקרה לא מזמן, הדפסנו כובעים וחולצות לאירוע מקצועי ועכשיו כל עובדי החברה רוצים גם. הם מרגישים גאווה וכשבנאדם רוצה את הסמל עליו אישית – זה אומר שהוא מזדהה עם המסר, שהוא חלק מהיצירה. זה הדבר הכי עמוק שקרה וזו הצלחה מבחינתי. גם בסלון האווירי בפריז הביתן שלנו בלט לצד החברות הכי גדולות בעולם בתחום התעופה. בכירי התעשיה הבינלאומית שהיו שם – ראינו מיד איך הם מגיבים, מהצבע לצורה למסר, זה עובד. זה פשוט עובד. 

מיתוג Shake Design : Odysight

הרבה אנשים מהחברה היו מעורבים בתהליך המיתוג, זה לא מובן מאליו. 
זה לא מפחיד אותי שאנשים יגידו הערות, יתנו ביקורת או יביאו רעיונות. ההפך, זה רק מפרה מבחינתי. הקבוצה הייתה מאוד חשובה בתהליך, גם פנים ארגונית, גם בעירוב הבורד במהלך הדרך. רציתי לייצר לאנשים חיבור לתהליך, שייכות. שנרגיש יחד, כחברה אחת, כקבוצה גדולה ורחבה שאחר כך תרתום סביבה את כל השאר. 

איפה אתה רואה את odysight בעוד עשר שנים?
בעולם של היום קשה מאוד לחזות קדימה עשר שנים. אבל אני כן יכול לומר של-odysight יש את הפוטנציאל הטכנולוגי, היכולות והצוות המתאים להפוך להיות חברה של יותר ממיליארד דולר. אנחנו עוד לא שם אבל אנחנו בדרך הנכונה. אני רואה אותנו כחברה שתהפוך ליותר מיוניקורן. 

מה למדת מהבית, איזה ילד היית?
אני יליד קיבוץ, מהדור שגדל מגיל 3 חודשים בבית הילדים. לא הייתי ילד פיזי במיוחד אלא כזה שקרא 4 ספרים בשבוע. איין ראנד, אסימוב, טולקין, לארי ניבן. היה לי עולם מפותח מבחינת ידע ודמיון. כילד בקיבוץ עבדתי מגיל 12, בשדה ובענפים אחרים. חייתי בחברה שעל אף מגבלותיה היתה מאוד פתוחה ומאפשרת ובנתה לי עצמאות ויכולות התמודדות מגיל צעיר. כשהגעתי לצבא הייתי לגמרי מוכן.

כנער הגעתי עד לאליפות העולם בספורט בשייט תחרותי. 
לומדים הרבה מלהיות בים, עם עוד אדם אחד, על סירה. איך להתמודד אם הסירה מתהפכת, איך לעבוד יחד בצוות ומה עושים כשהים סוער. 

תודה יהוא, היה לנו מרתק לשוחח ותענוג לעבוד יחד!

לקייס המלא ==>

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support