היי קובי, ספר לנו קצת על Cloudojo.
בזק בינלאומי היא השותפה המובילה של מייקרוסופט בישראל. לאור פרויקט נימבוס, וכאשר מיקרוסופט לא זכו במכרז הממשלתי של הענן הציבורי, הבנו שאנחנו צריכים להרחיב את הפעילות שלנו גם לעננים אחרים – האופציה הייתה גוגל או AWS. לאחר בדיקה מעמיקה הוחלט ללכת על AWS. בהתחלה שקלנו לקנות חברה, אבל לא מצאנו חברה בשלה מספיק שמשתלם לקנות, לכן החלטנו להקים את הפעילות בתוך בזק בינלאומי. ידענו שאנחנו רוצים שהחברה החדשה תהיה חלק אבל גם ישות נפרדת. רצינו למתג אותה בנפרד אבל שעדיין יבינו שהיא מקבלת את הגב ואת התשתיות ואת הניסיון ואת כל השותפויות החזקות שיש לנו כחברה.
מאיפה הגיע השם?
חיפשנו שם במשך חודש-חודשיים, הרבה שמות נזרקו לאוויר ונפסלו, עד שסוף שבוע אחד ראיתי את הסרט "קארטה קיד 2", ושם יש חשיבות גדולה לדוג'ו של מיסטר מיאגי – חלל ייחודי שבו נפגשים, מתאמנים וצומחים, לא רק מקצועית אלא כבני אדם. באותו רגע חשבתי שזה אחר ומעניין. המילה מגיעה מאומנויות הלחימה, שמטרתן להתעצם ולהרים את עצמך לגבהים חדשים, כמו שאנחנו רוצים לעשות, ויש לה משמעות גם בעולמות התוכנה – צוותים באים ולומדים זה מזה ומשפרים את הטכנולוגיה כדי לספק שירות טוב יותר ללקוח.
"גייסנו צוות ברמה גבוהה שמתמחה בכך, בשביל לשדר – יש פה חברת בוטיק מקצוענית עם תמיכה של הענקית שנקראת בזק בינלאומי, והענקית העוד יותר גדולה שנקראת קבוצת בזק."
איך מהות החברה באה לידי ביטוי במיתוג החדש?
רצינו ליצור חברת הייטק בוטיק ודינמית, ובכך לבדל את הפעילות שלה מבזק בינלאומי שמייצגת ארגון גדול עם תהליכים ארוכים. הלוגו, האתר באנגלית, הדומיין עם סיומת IO, הצבעוניות – אתה מבין שהגעת לחברה שמתעסקת בענן של AWS. רק אם גוללים למטה וקולטים "פתח תקווה" אפשר להבין שזו חברה ישראלית.
לפגישה הראשונה איתכם הגענו די מגובשים מבחינת מה שאנחנו רוצים לעשות, רפרנס לאתרים שראינו, מה אנחנו אוהבים ומה פחות. ידענו שאנחנו רוצים אתר באנגלית, לשייך את הפעילות לענן של AWS עם קריצה של בזק בינלאומי. היה לנו לוח זמנים קצר מאוד, רצינו לעלות תוך חודש, וגם בגלל המלחמה היתה מורכבות גדולה, בלי חגיגות השקה והכול היה צריך להיות מחושב וברגישות בהתאם למצב. ואכן הצלחנו להשיק בזמן שרצינו ולהשיג את תשומת הלב הנדרשת.
התחלנו בלוגו, ובחרנו לאחר דראפט ראשון לוגו שהוא שילוב של האות C שיש במילה Cloud ,ביחד עם הצורה של הדוג'ו. כך לגבי הסלוגן, Empower Your Journy, כי בדוג'ו זה מה שאתה עושה, מעצים את היכולות, ותמיד מדברים על המסע לענן, אז הרעיון הוא להעצים את המסע שלך לענן. אתה רוצה לעלות לענן – אז בוא תעשה את זה כמו שצריך. תעצים את עצמך.
מי קהל היעד שלכם?
מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי IT, מנהלי תשתיות, מנהלי אבטחת מידע, כל מי שאחראי על הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון. אנחנו פונים לארגונים טיפה יותר גדולים, כי המעבר לענן לא זול. יש לנו גם את הלקוחות שבזק בינלאומי עובדת איתם, ולכן קל יותר להציע להם את השירות החדש שלנו כי הם כבר מכירים אותנו ואת היכולות שלנו.
מה האתגר המקצועי שעומד בפניכם?
קודם כול להרחיב את הפעילות. לייצר עניין בתחום הענן הרווי. אבל אין הרבה חברות שמתמחות ב-AWS. לכן גייסנו צוות ברמה גבוהה שמתמחה בכך, בשביל לשדר – יש פה חברת בוטיק מקצוענית עם תמיכה של הענקית שנקראת בזק בינלאומי, והענקית העוד יותר גדולה שנקראת קבוצת בזק.
"מיתוג מתפרש להרבה רבדים ולהרבה שכבות ולהרבה תפיסות. זו גם צבעוניות וגם שפה, איך האותיות מעוצבות ואיך נראה הלוגו, וגם ליצור אלמנט שאפשר לשחק איתו ולהרחיב אותו כמו שעשינו עם הסיב של בזק בינלאומי."
זה כבר פרויקט שני שלנו יחד -מה תרומת המיתוג להצלחת חברה חדשה בעיניך?
מיתוג מתפרש להרבה רבדים ולהרבה שכבות ולהרבה תפיסות. זו גם צבעוניות וגם שפה, איך האותיות מעוצבות ואיך נראה הלוגו, וגם ליצור אלמנט שאפשר לשחק איתו ולהרחיב אותו כמו שעשינו עם הסיב של בזק בינלאומי. הרעיון הוא שכשבן אדם מסתכל על משהו, הוא ידע שזה שייך לחברה, כי אנשים, בטח בעידן הדיגיטלי, חשופים לכל כך הרבה מידע ולכל כך הרבה גירויים, אין להם זמן למסרים מורכבים וצריך לתפוס את תשומת לבם – לייצר אלמנט שונה שיתפוס את העין ושיחזור שוב ושוב ושוב. השפה צריכה להיות בולטת וזכירה כך שהחיבור יקרה בראש בלי יותר מדי מידע.
מה האתגרים של שוק הענן לארגונים בישראל?
שוק הענן, כאמור, רווי מאוד. יש המון חברות ותחרות גדולה מאוד, ולא כל הארגונים בשלים לעשות את המעבר לענן. יש עדיין המון חשש. לוקח לאנשים זמן לעשות את המעבר הזה, כמו עם קניות ברשת. האתגר שלנו הוא להפיג את החשש, לשכנע אותם לעבור לענן ולזה של AWS. וכאן מה שמייחד אותנו הוא המקצוענות של האנשים עם הגב של בזק בינלאומי.
מתי התחיל המעבר לענן?
בקורונה. המנכ"ל של מיקרוסופט העולמית אמר שהקורונה קיצרה לחודשיים תהליך טרנספורמציה דיגיטלית שהיה צריך לקרות במשך שנתיים. היה צריך לספק לאנשים את היכולת לעבוד מהבית, כי הם לא הגיעו למשרד. יש כיום הרבה מאוד חברות שאין להן שום תשתית פיזית, הן מפתחות את כל האפליקציות ואת כל הפתרונות ואת כל התקשורת ישירות בענן, ובשנים הקרובות התהליך יתעצם.
שאלה אחרונה – מה הדבר שהכי חשוב לדעת כשרוצים להשיק מותג?
מה היעד שלך, מה אתה רוצה, מי קהל היעד שלך, מה אתה מוכר ואיך. להבין מה השפה של הקהל, מה הוא מחפש, מה מעניין אותו, איך אתה יכול להיות שונה, מה אתה רוצה לשדר. המיתוג קריטי בתוך הדבר הזה. אתה צריך לסקרן את הלקוחות הפוטנציאליים, לשדר משהו טיפה אחרת, שיגרום להם לרצות לבדוק את הדבר הזה, על מה מדברים. ברגע שמגיעה הפנייה הראשונית, אז באמת לתפוס אותם ולעשות איתם את התהליך הזה.
תודה שהקדשת לנו זמן קובי, נהנינו מאוד.
זה שמחתי כרגיל, אתן מקצועניות וכיף לעשות איתכן דברים כל פעם מחדש. אתן שותפות מהממות.